Torsdag 16 oktober

Det känns för mig lite smått overkligt att det redan är mitten på oktober. Vilket innebär;
 - mer än 4 månader sen jag kom hem från usa
- halvvägs (snart) inpå min sista hösttermin på gymnasiet
- 2,5 månad kvar till jul
- stressen har börjat komma

....dels är känns det positivt, men även negativt. Var tar tiden vägen? Min mamma sa för ett par dagar sen: "det som skrämmer mig mest är när ni ungdomar säger att tiden går fort. När jag var i din ålder tyckte jag att veckorna var så långa, och helgerna så korta". För mig känns det tvärtom. Mina veckodagar bara rinner förbi, medans jag har tid att hitta på saker, och utnyttja en helgs alla timmar. Visst, det gör jag under veckan också, men oftast innebär  mina vardagskvällar inget speciellt, utan det vanliga; jobb eller träning, möjligtvis plugg. Så, ändring på det! Man ska ju leva varje sekund, utnyttja tiden till det positiva, till det som gör en glad och till ett bättre jag!

Nåja, hur har min dag varit då?
Jo, jag vaknade imorse, kl 6.01 (sedan 9 min snoozning, haha), för att endast klä på mig, äta lite frukost och vakna till.

Sen kl 7 gick bussen, som idag tog mig in till sjukhuset för att ta en spruta. Mindre kul, då det uppstod massa problem. Men sedan bar det av till skolan, för första lektionen; svenska. Efter det en liten rast, då jag hämtade bilen hos min låtsaspappa, P, och sedan tillbaka för en diskussion på Psykologin, om genus. Jag måste påstå att vi hade en bra diskussion, i min grupp var vi endast tjejer, vilket gjorde att vi fick ett perspektiv bara, men vi tog för- och nackdelar med det mesta, och utgick inte från att vi var tjejer allihopa, utan tog en övergripande bild. Härligt!

Sen till Friskis för lite snabbträning och tillbaka på skolan för satanshemskanågotsåfruktansvärda matteprov, i matte C. Jag med mina höga förväntningar (och timtals pluggande) gick in för att prestera på topp. Men, nej. Det gick nog inte som jag tänkt mig. Efter ett antal timmars betänketid nu efter provet, har jag insett att jag kan inte fortsätta ha så höga förväntningar på mig själv, speciellt inte i matte C. Det suger ut mig från min egen kropp!

Dagen slutade med jobb, sen hem och bara ta det lugnt, inte tänka på något som har med skolan att göra överhuvudtaget. Något så galet skönt!


Morgondagen kommer se ut något liknande detta:
- Ut i skogen och springa när jag vaknat och möjligtvis fått i mig något litet att äta!
- Ta bussen in till stan, för att sedan ta bussen upp till farmor & farfar
- Få biiiiil. Och sen köra ner den, efter mitt efterlängtade besök hos dem.
- Hem och ta det lugnt, möjligtvis sova direkt, beroende på vad klockan är.

Inte helt fel för att vara en fredag!

Sov gott, hörs imorgon.

S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0