Snart reser jag!

Godkväll.

Just nu önskar jag bara att klockan kan vara 01.35 och jag ska bege mig till Svågertorp. Men, det är ju många timmar tills dess... En extra med tanke på att sommartiden slutar och vi ska ställa om klockan. Fast det finns ju inget att göra åt det, mer än att acceptera =)

Var i skogen en liten stund efter jobb, och åkte sen till mormor och hälsade på. Usch, kan vara sista gången jag ser henne. Det känns, absolut! Sedan jag var liten önskade jag alltid att mormor skulle bli frisk när jag blåste ut ljusen på mina tårtor osv. Men icke sa nicke, hon blev aldrig frisk. Men hon har kämpat med sin sjukdom, hon har varit så stark. Jag vill hennes bästa, vill hon att hennes liv ska ta slut nu, då är jag på hennes sida. Jag kommer självklart må enormt dåligt, och känna att ingen förtjänar det, speciellt inte mormor, men det är hennes önskan. Hon mådde inte speciellt jättebra idag. kräkte och var illamående. Jag var där ändå rätt så lång tid, närmre 45 min. Och jag njöt av varje minut. Hon och jag kom överens om att jag ska skicka mejl till morfar direkt när jag kommit fram till hotellet, så att hon vet att det har gått bra. Jag kommer vara där på måndag morgon, svensk tid.
Hur hårt detta än känns, så känner jag att det enda rätta är att njuta av min vecka i LA. Varken jag själv, mamma eller framförallt mormor, vill att jag ska låta mina känslor över det här med mormor ska ta över mina känslor inför resan. Jag kan inte bidra med något mer därifrån än hemifrån för att mormor ska bli frisk. Mamma har i alla fall lovat mig att höra av sig direkt hon får veta. Och det känns för mig bra! Jag vill få veta det direkt när det händer, inte 5 dagar senare.

Efter besöket hos mormor begav jag mig till Staffanstorp för lite mathandling, och besökte även R, då hon satt barnvakt precis vid affären. Aldrig fel, men attans vad trött jag var. Nu är jag självklart inte lika trött, så är det alltid.
Avnjöt en god tortillapizza nyss, diskuterade lite med mamma, och sen nu skulle jag försöka somna, men jag kan inte, vilket inte är speciellt roligt, eftersom jag har en känsla av att jag inte kommer kunna sova på resan dit. Åtminstone inte speciellt mycket. Kommer vara vaken i två dygn i så fall. Inte direkt det roligaste, men jag kommer hinna läsa ut min engelska bok då i alla fall, som jag kommer ha en tre timmar lång analys om 3 veckor. Jag tentar nämligen av Engelska C. Så då blir det lite mycket på en gång. Har 5 saker tills dess. Har varit med om roligare saker.. Som min resa t.ex. ;D

Jag är enormt godissugen. Haha, jag sa till mig själv igår att jag skulle spara mig tills USA, och inte äta så mycket godis. Men vad gör jag!? Jo, kränger som vanligt. Har dock mått konstigt idag, tror det kan bero på allt socker, som jag försökt vänja av kroppen vid. Har haft ont i magen och huvudvärk. Men det hindrar inte mig =) haha!

Nu ska jag försöka vila lite, eller prata lite med mamma.
Om 6 timmar lämnar jag mitt hem =)

S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0