Fredag

Jag kom hem från jobb vid 14. Stökiga ungar, men vissa trevliga & pratsamma (på ett positivt sätt). Fick för mig att åka in till mormor på sjukhuset, för jag ville vara där ensam med henne. Så, jag begav mig till Lund. När jag har tagit hissen upp och går mot avdelningen, så ser jag min mammas moster och min gammelmormor. Jag visste att de skulle dit, men inte när. Trodde de redan hade varit där! Stackars mormor, det tar ju på krafterna. Morfar var också där. Min gammelmormor har blivit lite senil, hon tror aldrig att hon träffat mig, och blir förvånad över att jag vet vem hon är. Det är tråkigt, men hon är frisk annars, vilket hon inte var sen med att påpeka hela tiden för mormor. Stackars mormor, igen. Visst, gammelmormor gör ju absolut inte det för att vara taskig eller något, men jag såg på mormor hur jobbigt det var när hon satt och sa att hon var lyckligt lottad att vara frisk. Och hon kom inte ens ihåg att mormor varit sjuk =( Usch. Det är inte lätt!!!
Men efter ett tag blev det för mycket för mormor, hon kunde inte prata med, och avslutade med "Nu tar luften slut....." och då kom mina tårar. Jag kunde inte hålla inne det. Samma för morfar. Mammas moster & gammelmormor begav sig, och morfar bad mig stanna lite. Korkad som jag var, så lade jag inte i tillräckligt med pengar på automaten, så jag kunde bara stanna ett par minuter extra. Så jag lovade att komma upp helt ensam imorgon. Jag har egentligen inte mycket tid till det, men det gäller att prioritera de viktiga sakerna. Jag kanske aldrig får se mormor igen. Jag & morfar grät. Inte jättemycket, men vi var båda ledsna. Jag har aldrig sett morfar så. Det gjorde enormt ont i mig. Hade jag fått bestämma hade mormor fått leva det liv hon förtjänar. Hon är så stark, hon har orkat med detta i många år. Älskade mormor.
Åkte efteråt och hälsade på underbara Rebecca! Aldrig fel!

Jag är så enormt trött nu, vill bara sova. Men ikväll blir det middag med f.d. klasstjejerna. Ska bli trevligt, absolut! Vi ska åka tillsammans och handla på City gross. Kommer säkert ta enorm tid att hitta något vi ska laga till, speciellt med kräsna mig. Haha.
Nu ska jag packa ner lite saker, och sen vila. Ska åka om en timme.
 
Ha en trevlig kväll!

S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0