Farmor & farfar

"Nyss" hemkommen från mitt första besök hos farmor & farfar sen jag kom hem från USA. Alltid så himla mysigt att vara där. Tar ju sin tid att komma dit då de bor i mitten av skåne, men vad gör det?
Vi satt mest och pratade, åt lite kakor och jag fick även köra min nya (dock en 88a, haha) bil. Det enda som krävs är att jag betalar försäkring & skatt. Jag klagar inte! Automatare också. Och visst, det är långt ifrån en drömbil. Men, den tillhörde min pappa, som gick bort när jag var 3, nästan 4 år gammal, så bilen kommer betyda mer för mig, än en annan gammal volvo från 80-talet. Ja, mer än många andra bilar jag hade kunnat skaffa mig. Lite smått jobbig, eller rättare sagt seg är den att köra, men det är ju en vanesak. När jag väl har kört med den ett tag, kommer det nog allt kännas prima.

Glömde nästan att berätta om mitt matteprov. Herre jesus. Jag har aldrig varit med om att jag kommit till ett prov och inte förstått något. Nej, så tyvärr blev det inlämnat ett prov utan mycket jag hade löst. Men, jag var ju säkrad ett vg, så jag ska inte klaga. Inte kan jag begära mer än det i matte C. Eller jo, för 10 timmar sedan kändes det verkligen som jag kunde det, men jag ska nu börja göra vad jag kan för att inte ställa så höga krav på mig själv. Ingen tjänar på det, speciellt inte jag själv.

Imorgon bitti blir det nog skogen & 1 mil som väntar. Idag blev det 9 km. Kändes helt okej, då jag sprang ca hälften och gick resten. Perfekt start på dagen för min del! Blev så mycket mer positiv än innan jag åkte dit. Funderar nästan på om jag ska in till stan imorgon för att tanka bilen, och kanske handla med mig något gott hem. Kanske t.o.m. tar en tur till gymmet? Nåja. Det får jag se imorgon.
Jag har lovat mig själv att detta ska bli en lugn helg. Inget skolarbete, förrän på söndag åtminstone. Och jag ska ta varje dag som den kommer! Men tänkte planera en start med skogen iaf. Sätter alltid igång mig & mitt humör för hela dagen! Sen har jag lite olika alternativ till kvällen, vilket känns skönt. Får se vad jag känner för.

Nu ska jag sova hade jag tänkt =) Kan behövas efter en sån här vecka. Men, nu är det HELG! Och jag är inte den som klagar över det, haha.

Godnatt,

S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0