Sad, but true.. Last day in LA!

Ishish, sista dagen ja! But, I'll be back!
Jag har verkligen trivts här, och känner att detta är något jag ska ge en ärlig chans. Kan inte säga att jag kommer trivas här som mitt hem, eftersom jag bara varit här på semester, men jag älskar stadens alla delar, från ghettona jag sett, till de finaste restaurangerna. Jag gillar möjligheterna, chanserna jag har fått! Även om jag ser mig själv som en smart ung kvinna (moget det lät, va?! haha!), så har jag aldrig känt att jag har fått någon större möjlighet, men nu har jag en möjlighet inte många andra kan få, och jag ska göra det bästa utav det. R ser mig som en potentiell chef för ett av hans företag i framtiden, och det är ju precis vad jag vill bli. Jag får en chans som inte kommer kosta mig något, tvärtom. Jag kommer få gå på college deltid, jag kommer få lära mig, som en lärling, istället för att spendera 4 år till i skolan, för att sedan komma ut i näringslivet, utan någon vidare erfarenhet. Går detta som det borde, så kommer detta ge mig så mycket mer. R är en klok man, utan tvekan. Väldigt smart & affärskunnig. Självklart finns det delar av mig som fortfarande känner mig nervös när han pratar med mig, när han ler, när han stirrar mig in i ögonen. Men, det är en chans man får ta. Går det fel, så går det fel. Jag har ingenting att förlora på att åka hit efter studenten. Ingenting! Jag har bara en underbar chans att vinna så mycket. Jag kan bli framgångsrik. Jag vill bli framgångsrik.
Sen självklart lockar det att han planerar att bygga ett resort i Mexico, med 20 "små" bungalows, där man kommer spendera tid, att få bo i Bel-Air så småningom, att få jobba för en rik man, och att bli lovad college studier, vara lärling till honom & bil osv. Det gör självklart valet lättare, men det är inte allt. Jag vill lära mig. Om det så tar upp 10 timmar av min dag, så får det göra det. Kan det leda till något vettigt - så varför inte? Det är som han säger "det är vad man är villig att ge upp, för att lyckas". Och jag ska försöka göra vad det krävs. Jag är trött på att hela tiden jobba, jobba, plugga, jobba, plugga.. och ändå inte komma någonvart.
Nu har jag en chans. I mitt drömland, i min drömstat, i min drömstad, USA, Kalifornien, Los Angeles. June '09 - here I come!

Kanske passar med lite uppdatering av min dag?! =) Well, well ... Här kommer den;

Skulle träffa R klockan 10, men han skickade ett sms 09.30 och sa att det skulle bli klockan 11. Javisst, ännu en timme att spendera. Så jag gick till köpcentrat lite, köpte ett par jeans till Peter, eftersom han ville ha dem. Sen tillbaka till hotellet, och blev hämtad cid 11.20. Vi åkte på några ärenden, som han nämnde att det är nog sådant jag kommer göra senare, typ hämta upp pengar, beställa saker osv. Sen åt vi lunch på en italiensk restaurang. GOTT! Tog en jättegod sallad, och sen chokladtårtgrejs till efterrätt.. Sen lämnade han mig vid hotellet vid 14.20, för att ha ett konferenssamtal med de i Mexico som han kanske ska samarbeta med om hotellet/resorten han vill bygga. Hoppas det gick för sig =) Sen så sa vi hejdå, och att vi skulle höras över mejl och telefon lite då och då, för att checka av. Han bad mig kolla upp studentvisum. Tror dock att jag måste veta vilket college jag ska gå på först, och bli antagen.. Får se hur det blir med det!
När jag sen var ensam, så bestämde jag mig för att gå runt lite i området. Ingen promenerar här, ensam på gatan. Märks nog att jag är svensk, haha. Men i alla fall, det regnade lite idag. Första dagen. Gjorde mig ingenting, rätt så mysigt faktiskt. Sen så gick jag in på köpcentrat som ligger 5 min från hotellet, åt gooood glass & chocolate chip cookie. Mums, men mådde lite illa. Var (är!) så trött på att shoppa, så bestämde mig för att gå till Marshall's, för att köpa en resväska till. (Vet inte hur många resväskor vi äger i min familj?!), för att sen gå tillbaka till hotellet för att packa. Damn, jag får inte plats. Galet. Får sätta mig på resväskan imorgon, och försöka få ihop den. Varför shoppar jag jämt för mycket? Sen var jag en aning uttråkad, så jag begav mig ner till gymmet, och sprang i en timme. Hääärligt! Efteråt bara en dusch, sen ner och köpte glass, kakor & läsk. Pratar med en tjej som jobbar där varje kväll.. Hon är lite äldre än mig, skrattar hela tiden åt att jag köper samma saker, och det är inte det nyttigaste. Täknk er ca 2 liter glass & 2 liter läsk (iförsig 7up light, men ändå?). Haha, well.. it's vacation, baby! Som jag har bestämt - när jag kommer hem är det en vändning i mitt liv. På riktigt. Jag ska inte äta skit längre. Jag ska äta nyttigt och låta min kropp må bra.

Imorgon är det utcheckning kl 12.00. Och mitt flyg går 17.30. Halleluja! Inte så farligt egentligen. Kan ju låta väskorna stå här, eller så beger jag mig tidigt till flygplatsen, och går runt där. Inte helt fel det heller ju. Där finns ju massor av goood mat och glass, så det finns tid att spendera. Min sista onyttiga dag ju, så varför inte frossa isönder mig!? Ohyeah! Hoppas där finns olika glasskiosker, inte bara Ben & Jerry's. Godare med vanlig glass.. Sen att det finns någon god hamburgare restaurang typ. Eller California Pizza Kitchen, vilket jag har hört finns där. You gotta love US for its food!!!! Det är verkligen så underbart gott här. Än en gång - hur ska jag kunna leva här? Blir en utmaning i sig!

Nej, nu ska jag gå och lägga mig. Klockan är bara 21.55, men jag är enormt trött. Så det blir TV och sömn nu.
Hörs imorgon bitti innan jag sticker. Har inte bestämt mig om jag ska träna eller inte, får se när jag vaknar =) Försöker skriva ett litet inlägg innan utcheckning.

Godnatt för mig, godmorgon för er.

S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0