Lite bilder från LA

Godeftermiddag!

Allt bra? Här är det bättre. Magen klyddar fortfarande, men inte så farligt som igår. Ringde vårdcentralen påväg till skolan, och de hade ingen tid med sa åt mig att äta lätta saker, inget stekt, och att dricka lite ProViva och så. För mycket socker i, sa hon.. Vilket kan lösa upp magen, eller något. Kommer inte riktigt ihåg, men det var inte bra att dricka för mycket i alla fall.
Sen begav jag mig till skolan för två lektioner, sen hemåt, trodde jag. Men, jag stannade för att tanka. Tacka vet jag Jet, där jag kan använda mitt Visa Electron kort =) Och där träffade jag J, min första kärlek. Enormt härlig kille, utan tvekan! Han hade med sig sin flickväns hund. Åh, enormt söt! Bara 13 veckor gammal. Sen åkte vi till Jägersro Center för att kolla på Fars dag presenter. Hittade ingenting =( Inte bra! Sen så fick jag ett samtal av en fotograf som fotograferat mig innan, och han ville fota mig på lördag. Javisst! Så skulle det vara för hans hemsida, för att tjejer har gjort förfrågan om att fotas som "modell för en dag". Så han ville använda mig på en bild på hemsidan med text om att man kan fotas. I underkläder... Vet inte riktigt hur jag känner för det, men det är bara en kul grej! Fick ju ett underklädesset för det, så jag ska inte klaga. Brukar bli jättefina bilder med honom också! Så, efter jobb på lördag ska jag dit. Trevligt, trevligt.
Sen efteråt åkte jag bara hem och pluggade matte. Får inte riktigt rätt på det, tyvärr. Får be C om en privat lektion (till!). Logaritmer, inte riktigt min grej haha.

Nu kommer lite bilder från min resa. Enjoy!

 

Utanför hotellet. Tror det var första dagen. Underbart!



 

Min absolut favorit Coke. Inte för att där är vitaminer, men smaken är desto godare än vanlig Diet Coke.





Inte den bästa bilden, men här är utsikten på kvällen från mitt hotellrum. Synd att jag inte fick med hur fint det var på bild, men här är en idé i alla fall.



 

Jag i Hermosa Beach. Helt obeskrivligt underbart. Precis som en turiststad, bara det att jag kommer bo 30min därifrån. Jag blev helt förälskad i utsikten vid stranden, och hur folk åkte rullskridskor och bara njöt där.





En vanlig gata, på andra sidan träden var där småaffärer. Så här såg de flesta gator ut, mer eller mindre.





Älskade, älskade Cold Stone glass. Åh, var inte säker på att de hade det därnere i södern, men jovisst hittade jag det en dag när jag var och shoppade. En härlig paus. Är bland det onyttigaste man kan äta, men det är en stund i himmelriket! Denna var Founder's Favorite! Yum.





Shopping är bland mina svagheter, speciellt i USA. Där får man så mycket för sina pengar, precis som jag vill ha det! Tyvärr fick jag inte med min favoritbutik, Forever21 på bild, men denna får duga =)





Trevlig (?) bild på mig själv, kvällen vi skulle ut och äta finfin middag. Hade en aning tråkigt på rummet, då blev det lite sådana bilder. Men rätt kul att kunna visa hur man såg ut, när man känner sig lite fin =)





Haha, efter jag fick reda på att frukosten kostade $14, så blev detta min frukost. Kanske inte så mycket, men gav mig tillräckligt med energi fram till lunch. Och det är så underbart gott! Detta kommer vara något jag äter mycket av nästa år, helt klart.





Efter en dags shopping såg det ut så här. En vecka - hm, ja det blev en hel del! Kanske inte så fin & glamorös bild, men shopping är shopping, right?!





Gatan där köpcentret låg. Älskar det hela. Palmerna, skyltarna. Ja, hela uppbyggnaden!





Restaurangen där jag åt den underbara hamburgaren nedan! Så här såg borden ut.





På flygplatsen intogs denna supergoda hamburgare. Det är något USA är enormt bra på. Hade enorma magsmärtor, men något var jag ju tvungen att äta..



Ja, det blev en hel del bilder! Lika bra att lägga upp de man har.. Visst, där var fler.. Men tog inte så många bra bilder faktiskt. Och de flesta var på naturen, kanske inte roligt att se alltför många, men här var några smakprov!
Nu ska jag snart jobba. Vill inte. Idag är en sådan dag då jag bara vill ligga hemma i min säng. Hade varit enormt skönt & mysigt. Men, efter en macka, så kallar jobbet!

Hörs ikväll,

S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0