Låt den rätte komma in, och min torsdag i största allmänhet

Godkväll (natt!),

Jag kom hem för ca en timme sedan. Har varit borta sen klockan 8 imorse. Inte illa det. Här talar vi fullspäckad dag. Eller ja, jag har fått fördriva en hel massa tid...
Min första (och enda!) lektion idag var Svenska C. Kom till klassrummet, och läraren ville bara ta närvaro. Sista lektionen för i år, vi ska ha arbete hemma i Svenskan, för att kunna skriva ett reportage. Jag vet inte vad jag ska skriva om... Måste komma på något riktigt bra! Tips?
Sedan fick jag för mig att jag skulle ta tag i vår klass problem med studentmössor, så jag ringde till Krokard, företagen som sköter det. Jag fick spel - jag blev helt galen! De får ju aldrig rätt på det. Och snart är vår sista dag för betalning. Nåja, nu ska jag inte stressa upp mig igen för det!
Efter svenskan (som för min del varade i 20 min), så begav jag mig bort mot gymmet. Jag gick på bandet i en timme & tränade överkroppen (mage, rygg & armar) i en halvtimmes tid. Åkte sedan tillbaka till skolan för lite lunch med Becca.
Nu väntade den första (och största!) delen av min avtentning av Engelska C. Fick tre timmar på mig att skriva min analys om Pride and Prejudice, precis som med Nationella proven, så använder man (eller ska jag säga, jag?) inte hela den tiden man får... Jag gick efter 1 timme och 20 min, och 10 sidor avklarade. Kändes rätt bra, faktiskt. Så länge jag får VG är jag nöjd! Många skulle nog påstå att jag borde få MVG för att jag varit i USA ett år - men mitt snitt påverkas inte alls av mitt betyg i vare sig Eng C eller Ma C (pga att jag läser 2750 poäng), så då gör det inget om jag får G eller VG. Imorgon återstår det de andra två delarna.. Muntliga presentationen (om Friskis & Svettis, nej jag är inte besatt av gymmet!?) och Cambridge provet. Har inte övat, men jag klarar det nog ändå, får jag hoppas! Ska tro på mig själv, det lönar sig i längden!

Nu fick jag sms från R i Los Angeles, han ska ringa. Uppdaterar klart efteråt! Hörs då.



Varför tar han alltid så lång tid på sig att ringa? Eller är jag bara ivrig över att få gå och lägga mig?

Haha, jag kommer uppdatera imorgon istället, orkar inte ha datorn igång mer.. Är svinigt trött!
Sov så gott & ha en underbar start på er fredag.

S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0