Friday all week long?

Nämentjenare! =)

Har inte skrivit på några dagar nu.. Har helt enkelt inte haft någon lust. Har haft det så nice här. Inte helt fel att spendera sitt lov i Los Angeles, må jag berätta.
De senaste dagarna har sett ut så här ungefär;

Tisdag: Vi åkte till en stad (som jag faktiskt inte kommer ihåg vad den heter, haha). Väldigt mysigt där. Vi åt först lunch, sushi. Jag klarade pinnarna ganska bra, får jag erkänna. Min favorit är California Roll, gillar det mesta, men inte "Yellow Fish" vad det nu är!? Haha. Sen traskade vi ner mot stranden, stod mest och kollade ut vid kusten, pratade om Mexico bl.a. Sen gick vi in i en souvenir shop. Haha, vi tänkte först köpa en "very sexy halloween custome" till mamma. Skulle nog varit passande ;D Han köpte alla souvenirer åt mig, blir ju inte samma sak då, men han insisterade.
Sen framåt eftermiddagen åkte vi till Robecks Juice. Han tog sin specialarjuice, och jag min frysta yoghurt med jordgubbar. MUMS! Haha, personen som har stått i kassan de gånger vi har varit där, ser ut som en riktigt pojkflicka, men namnet är Patrick!? Stackars förvirrade ungdom. Sen bar det av till hotellet för min del, efter en massa snack i hans bil. Vi har pratat en massa denna veckan, både bekvämt och obekvämt. Och väl på hotellet satt jag och åt en massa glass. Usch, så mycket skit det blivit denna veckan! GALET! Återkommer till det senare.

Onsdag: Min ensamma dag, haha. Åkte till Beverly Hills och shoppade =) Perfekt dag att spendera ensam.. Blev dock lite för mycket shopping. Helt plötsligt (?) halverades mina pengar på mitt konto. Men det blev en massa fint i alla fall, så jag klagar inte. Inte kul med taxipriset dit och hem dock. Sammanlagt 500kr för taxi den dagen. Åt en gooood glass på Cold Stone's, mitt favorit glassställe. SJUKT gott. Kommer visa bild sen. Jag tror det är den mest onyttiga glassen man kan äta, men jag är ju bara här en vecka. Kommer jag klara av att bo i detta drömland? Sen när jag skulle hem, så hoppade jag in i en taxi, men han visste inte hur man tog sig till hotellet i Culver City, så han fick fråga dina kära taxikollegor. Där satt jag, aningen nervös och aningen rädd. Men efter 40min kom jag till hotellet i alla fall. Jag hade inte haft sändning på hela dagen, så kunde inte höra av mig till R, förrän jag satt i taxin, nästan tillbaka på hotellet. Där bestämdes att jag skulle göra mig iordning, och sen skulle vi ut och äta. Svårt att förklara vad jag kände inför det. Visst är det kul att klä upp sig osv, men det kändes konstigt att gå ut och äta på en fancy fancy restaurang med en 45 åring?! Folk tror hela tiden att vi är ett par, gillar inte tanken av det.
I alla fall, vi åt på en japansk (tror jag att det var!) restaurang. Med amerikanskmat också, haha. Så för mig blev det en köttbit med någon god potatisgrejs till, som R rekommenderade. Yummi. Sen körde han mig tillbaka till hotellet, och jag gick och köpte glass & shoppade lite på Marshall's.

Torsdag, igår: Vi åkte till Long Beach. Vi skulle först till ett spa i Santa Barbara, men vädret var inte så bra, så blev inget av det. Haha, jag trodde att Long Beach "bara" var en strand, men jag hade så fel så.. Det var en stad! En mysig sådan. Först åt vi sushi till lunch. Mumsimums ju. Sen gick vi upp till Coffebean något... Typ som Starbucks. Drack en jäääääättegod Pumpkin dryck. Jag älskar pumpasmak. Därinne satt vi i typ 2 timmar, kändes det som i alla fall. Tyckte att jag såg "Nate" från Gossip Girl gå utanför. Jag kan ha fel, men jag tyckte det såg ut som honom i alla fall! Heting där, ja.
Vi satt och pratade om företag, och sådant. Hur allting fungerar osv. Intressant. Sen gick vi tillbaka till bilen, och körde lite. Fick se UCLA. Sjukt stort college. Sen hans område, Bel Air. Herregud om jag ska bo där sen. Sjuka hus! Han ville dock inte visa vilket som var hans, vilket jag kan förstå, eftersom han inte vet om han kan lita på mig eller inte. Den dyraste villan där går på $120 miljoner, vilket är närmre 1 miljard kronor!!!!! Stört.
Åt sedan middag på California Pizza Kitchen. Gottigt värre. Haha, fick smaka hans soppa han åt. FYFASEN så äcklig den var, och det visade jag, haha. Men sen fick jag min goda pizza, så det återställde mig, haha. Vår servitris där var galet söt! Sen släppte han av mig på hotellet igen, lite tidigt tyvärr. Men jag gick till shopping centret som ligger 5 min härifrån och spenderade lite tid.

Fredag, idag: Vaknade i lagom tid, gick ner till gymmet och tränade i närmre 1 timme. Härligt! Har gjort det varje dag, förresten. Sen skulle han hämta mig vid 11, men när klockan var typ 11.30 skickade jag ett sms och frågade när han skule komma, och gick till Marshall's här bredvid. Fick ett svar en timme senare, "At one. Ok?" Jomenvisst. Lite sent, hade ju kunnat sova lite längre då. Men, jag ska inte klaga! Gick tillbaka till hotellet, blev hämtad, och det bar av till en kinesist restaurang. Gooood mat. Jag klarade t.o.m. att äta kinamat med pinnar. Jag har lärt mig mycket denna veckan! Sen skulle vi hitta en Cold Stone, men lyckades inte =( Trist! Hade varit så sjukligt gott. Men, istället åkte vi och tog en yoghurtglass och en juice för honom. Satt sen och pratade en massa där. Ibland ställer han konstiga frågor. Men han har sagt att han bara vill veta mer, och sen testa mig. Haha, han nämde att Playboy Mansion är ibörjan av hans neighborhood Bel Air, och att deras sjuka Halloweenparty är ikväll. Då ska man bo nära Playboy Mansion nästa år. Javisst! Haha. Fick veta lite rolig trivia och så, som att de har små skyltar med "Bunny plays wild" och sånt. Sen satt vi där och pratade en massa. Kommer få en högre position än vad som är tänkt, ska få lära mig av honom, allt han kan. Så jag kommer vara lite av hans lärling. Vågar inte fråga om jag kommer få pengar då, men det måste jag nästan få? Hur ska jag annars leva? Han är ju störtrik, så det bör väl inte vara några problem, haha. Han spenderar $100 000 på ett medlemskap i en klubb, så han kan väl betala mig $20 000 på ett år i alla fall ;) Haha! Skämt å sido, men jag vill veta. Jag tycker det känns dumt att fråga. Men får nog ta det imorgon. Han berättade att han ser mig som en som kan ta över ett av hans företag när jag blir färdig utbildad, så att säga. Att jag har potential för det. Man kan ju bara hoppas! Då kan jag kanske uppfylla min mammas dröm, som jag lovat henne sen liten, att om jag blir framgångsrik och har gott om pengar, så ska jag köpa henne och Peter ett hus i solen, så varför inte Los Angeles?!
Sen därifrån åkte han bara och lämnade mig vid hotellet, och jag begav mig till köpcentret. Där hittade jag en glassbar :D Inte illa! Gottigt gott.

Men jag gjorde ett misstag, på vägen hem köpte jag med mig två godispåsar, och en snackspåse. Och självklart sitter jag och äter upp allt, känner att jag närsomhelst hade kunnat spy. Jag måste lära mig att kontrollera mitt ätande. Jag mår ju inte bra av detta, det vet jag. När jag kommer hem, så ska jag vända detta. Jag ska klara det. Jag vet att jag klarar det, om jag bara bestämmer mig för det.
Tror min plan kommer vara den att jag åker till skogen varje morgon. Springer min runda, och sen beger mig till skolan, eller vad annars jag kan tänkas göra (tis & fre). Jag måste ta tag i mig själv. Jag blir bara mer äcklad av varje gång jag gör det jag sysslar med just nu. Här och med kräver jag disciplin, Sarah!!! Och jag måste lära mig. För om jag ska leva här sen, så fungerar det inte att falla för alla frestelser alla dagar, möjligtvis alla dagar utom en varje vecka. Jag kan bara inte hålla på så. Nej, skärpning!!!!

Imorgon ska han hämta mig klockan 10 (säger han iaf, haha). För att sedan behöva åka tillbaka till kontoret vid 14 typ. Så han sa att han kunde lämna mig vid ett köpcenter. Javisst, men problemet är att det är ett High End center, vilket betyder bara dyra affärer. Får väl säga rakt ut att jag inte har de pengarna, antar jag. Får se, han kanske sponsrar mig med någon tusing ;) Haha! Nej. Men jag får se hur morgondagen blir. Sista hela dagen.
Oj, så långt detta inlägget blev. Nåja, nu har ni haft något att göra de senaste minutrarna iaf =)

Nu ska jag sova, eller åtminstone försöka..
Godnatt, och godmorgon för er.

S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0