Fortfarande sjuk

Godmorgon!

Usch, jag som aldrig blir sjuk drabbas av världens magsjuka när jag kommer hem från USA. Eller ja, den började ju redan på hotellet, men har fortfarande inte släppt. Köper på mig alla möjliga produkter, har precis avnjutit (ja, god var den allt!) en sådan här;

    Tur att det står på polska eller något! ;)


Rekommenderas verkligen. Inte bara vid magont, utan för att skona magen lite, en bra start på dagen. Nu efter dessa dagar har jag även bestämt mig för att börja dricka ett eller två glas nyponsoppa eller ProViva per dag. Riktigt bra för magen ju! Och jag har bestämt mig för att börja bli snällare mot kroppen. Det kanske inte är bland det godaste jag vet, absolut gott, men inte något jag kanske hade valt att dricka om det inte var för att det är skonsamt mot kroppen. Just nu behövs det i stora mängder. Mår dock fortfarande illa, och efter varje måltid vill jag bara få upp maten igen, så dåligt jag mår. Igårkväll hade mamma (som i princip aldrig lagat mat!) gjort en enormt god fiskgratäng. Självklart äter jag på, gott som det är. Efteråt har jag så enormt ont i magen, mår illa hela kvällen. Så vid halv åtta tog jag en andra tripp till affären med C, för att inhandla bl.a. dess Actimel, men även ett fyrpack av något annat, aprikoskräm & mer nyponsoppa. Blir lite blandat av det till frukost. Vill inte äta något tungt. Sen ska jag försöka bege mig till skolan, har planerat att gå på mina två första lektioner, Svenska C & Psykologi A, och sedan bege mig hemåt (förhoppningsvis till vårdcentralen också, för att få reda på vad detta är!). Jag har egentligen matte efter en tretimmarshåla, men känner att min mage inte kommer vilja stanna där. Kör till skolan, vilket underlättar det lite att komma hem sen!

Tillbaka till lite roligare saker - USA! Hihi, såå underbart det kommer bli. Jag fick en liten "läxa" av R att göra, och det satt jag med halva dagen igår. Fick inte gå och lägga mig. Sov förresten 40min bara, natten till igår. Så jag mådde inte på topp igår, så det var bra att ha något att sysselsätta sig med. Skulle läsa min engelska bok Pride & Prejudice men, jag somnade nästan när jag började läsa, så fick bli lite annan sysselsättning för dagen. Tog mig ca 3 timmar, och nu har jag allting på papper. Ska bara renskriva & översätta, sen är det klart. Det handlar om Sverige & dess ekonomi. Såsom import, export, arbetslöshet, financiering av lån, osv. Faktiskt mer intressant än det låter =) Så det var min onsdag. Man kan ju hoppas att nästa onsdag blir mer händelserik! Haha.

Jag vill tränatränaträna. Jag blir galen av att må så här. Vill ut i skogen, springa av mig. Inte bara ligga hemma i sängen eller soffan, och dricka ProViva. Inte kul.
Ikväll blir det även jobb. Inte nice. Men, får jag nog ta. Har inte jobbat sen jag kom hem, och det behövs ju det med.
Får se hur dagen blir. Kanske mår bättre än vad jag förväntat mig, kan ju alltid hoppas =) Men är nog hemma vid 12-13 tiden i vilket fall som helst, matten intresserar mig inte. Kan inte hjälpa det, min mattelärare har aldrig varit den bäste, förstår inte hur han fortfarande kan vara kvar på skolan. Jag lär mig lika bra själv från boken. Han säger ändå inte mycket vettigt.

Senare idag kanske jag lägger upp lite bilder (dock bara på naturen typ, haha!) från LA!

Nej, nu ska jag göra mig iordning & slänga i min lite mer än min lilla drickyoghurt.
Ha en underbar dag!

S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0